Thursday, 27 October 2011

bila perempuan menangis ~

Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

- hmmm - :(

Hargailah sesuatu selagi ia masih di depan mata..
Sesuatu yang 'terlalu' dekat, kekadang lebih sukar dilihat dengan jelas.

Hidup terlalu singkat.
Hidup hanya sekali.
Yang pergi tak kan kembali.
Yang hilang, mungkin tumbuh lagi...

Tetapi tidak semua perkara akan tumbuh semula.
Apakah ibu-bapa yang 'hilang' akan berganti?
Apakah anak, isteri, suami yang 'pergi'... akan pulang semula?
Jadi, hargailah semuanya selama segalanya masih ada.

Pulanglah ke rumah dengan ceria, tebarkan salam, lebarkan senyuman.
Mungkin esok, anda tidak 'pulang' atau tidak ada lagi sidia yang setia menunggu di sebalik pintu.
Mungkin anda 'pergi' atau dia yang 'pergi'. Hargailah nyawa dan kehidupan dengan sayang dan cinta.

Kita tidak akan bahagia, selagi orang di sisi kita tidak bahagia!..

- to mr ily -

cinta spt menunggu bas !

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yang menunggu bas. Bila bas itu datang, awak tengok bas itu dan awak kata pada diri awak,”Eee…penuhnya… tak ada tempat duduk.” Jadi, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yang lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pula bas yang lain. Kemudian, datang pula bas yang kedua. Awak tengok bas itu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sangat… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk itu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yang datang itu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yang tadi tapi kali ini awak kata, “Emmm… .tak ada air-cond… cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yang lain.”

Dan sekali lagi awak biarkan bas itu berlalu dan awak bercadang untuk menanti bas yang seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yang awak sudah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yang datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yang salah. Jadi, selama ini awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yang awak hendak.

Walaupun yang datang itu adalah bas yang berhawa dingin, adakah awak dapat pastikan bahawa bas itu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas itu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadi, (terutamanya golongan perempuan) lelaki pun samalah mengingini apa yang awak idamkan itu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Sekiranya awak dapati “bas” itu tidak sesuai dengan awak, apa yang perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas itu.

Tapi… saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yang macam ini. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yang awak nanti- nantikan), awak tahan bas itu tapi pemandu bas tu pula buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak!

suka , cinta atau sayang ?

Saat kamu MENYUKAI seseorang,kamu ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri. Saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri. Saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan apa pon untuk kebahagiannya walau kamu harus mengorbankn jiwamu. saat kamu menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya "bolehkah aku menciummu?" saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya "bolehkah aku memelukmu?" saat kau mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggengam erat tangannya.. SUKA adalah saat dia menangis kamu akan berkata "sudahlah jangan menangis" SAYANG adalah saat dia menangis dan kamu akan menangis bersamanya. CINTA adalah saat dia menangis dan kamu akan membiarkan dia menangis di bahumu dan dengar isi hatinya dan cuba selesaikan. SUKA adalah saat kamu melihatnya dan berkata " awk sgt cantik/ensem" SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya dari hatimu dan bukan dgn matamu. CINTA adalah saat kamu melihatnya dan berkata " awk adalah anugerah terindah yg tuhan berikan" pada saat org yg kamu SUKA menyakitimu, kamu akan marah dan xmahu bercakap dgnnya. pada saat org yang kamu SAYANG menyakitimu, kamu akan mennagis untuknya. pada saat org yang kamu CINTA menyakitimu, kamu akan berkata "xpa..dia xthu apa yg dia lakukan" pada saat kamu SUKA padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukai kamu. pada saat kamu SAYANG padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA memilih. pada saat kamu CINTA padanya, kamu akan MENANTI dia dgn setia dan tulus. SUKA adalah kamu akan menemaninya bila menguntungkan. SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan. CINTA adalah kamu akan menemaninya tidak perduli walau apa pon keadaanmu. SUKA adalah hal yang menuntut. SAYANG adalah hal memberi dan menerima. CINTA adalah yang memberi dengan rela. ps: suka.sayang n cinta adalah tiga yg berbeza.......kita selalu suka org...kita kadang2 sayang org tp kita sukar cinta org.........mencari cinta dengan sayang tp mencari cinta xperlu suka n sayang....hiduplah dgn suka..sayang dan cinta ...

by me ....

Kita Tidak Pernah menerima apa Yang Kta minta
Namun Allah selalu memberi apa Yang kita Butuhkan
.
Saat Kita memohon kepada Allah Bantuan
Dia Memberi Kita Kesempatan
.
Saat Kita memohon Kepada Allah Sebuah Cinta
Dia Menghadirkan,Seseorang bermasalah untuk kita tolong
.
Saat kita memohon kepada Allah Keberanian
Dia Hadiahkan Kita suatu kondisi yang berbahaya untuk Kita atasi
.
Saat Kita Memohon kepada Allah Kekuatan
Dia Anugerahkan Ujian dan Cobaan agar Kita menjadi Kuat
.
Saat Kita memohon kepada Allah kesejahteraan
Dia Menyediakan Akal untuk Kita Berfikir
.
Saat Kita MeMohon Kebijaksanaan
Dia karuniakan Masalah untuk Kita pecahkan_

"Maka NIkmat Allah yang Mana Yang Kamu Dustakan ?" {QS.Ar-Rahman}

by me ....

Kita Tidak Pernah menerima apa Yang Kta minta
Namun Allah selulu memberi apa Yang kita Butuhkan
.
Saat Kita memohon kepada Allah Bantuan
Dia Memberi Kita Kesempatan
.
Saat Kita memohon Kepada Allah Sebuah Cinta
Dia Menghadirkan,Seseorang bermasalah untuk kita tolong
.
Saat kita memohon kepada Allah Keberanian
Dia Hadiahkan Kita suatu kondisi yang berbahaya untuk Kita atasi
.
Saat Kita Memohon kepada Allah Kekuatan
Dia Anugerahkan Ujian dan Cobaan agar Kita menjadi Kuat
.
Saat Kita memohon kepada Allah kesejahteraan
Dia Menyediakan Akal untuk Kita Berfikir
.
Saat Kita MeMohon Kebijaksanaan
Dia karuniakan Masalah untuk Kita pecahkan_

"Maka NIkmat Allah yang Mana Yang Kamu Dustakan ?" {QS.Ar-Rahman}

:)

Ketika harus Bertahan, Ketika harus Melepaskan.......

Ada beberapa alasan ketika kita bertahan dan tak ingin melepaskan:

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kebahagiaan kita sangat bergantung pada dia.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita merasa dia itu ganteng, cantik dan teristimewa dibandingkan dengan yang lain.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita takut tidak dapat menemukan orang yang seperti dia.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika begitu banyak saat- saat indah senantiasa terbayang di benak kita.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika hati berkata " saya sangat mencintainya "

Namun ingatlah sahabat saudaraku fillah....
°☀◦ Melepaskan bukanlah akhir dari dunia melainkan awal dari kehidupan baru °☀◦

Ada sejumlah alasan ketika harus melepaskan :

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena kebahagiaan kita tidak tergantung kepadanya.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena kita menyadari yang ganteng, cantik dan istimewa itu belum tentu yang terbaik untuk kita.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena kita tahu jika Allah mengambil sesuatu, Dia telah menyiapkan ganti yang lebih baik.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang ketika menyadari bahwa saat- saat indah itu hanyalah masa lalu.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena logika kita berkata " tidak ada lagi yang dapat dipertahankan ". Akhiri cinta yang tak mungkin berlabuh dalam bahtera pernikahan, karena cinta yang semacam ini hanya cinta sesaat dan membawa derita.

Kegagalan hari ini bukan berarti kita tidak akan mencapai apa yang kita inginkan di kemudian hari . Segala sesuatu ada waktunya, keindahan itu akan ada waktunya di saat yang tepat dengan orang yang tepat menurut kehendak Allah. Jadi ada saat mempertahankan dan ada saatnya pula untuk melepaskan.

" Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu? Dan Kami telah menghilangkan darimu bebanmu, yang memberatkan punggungmu? Dan Kami tinggikan bagimu sebutan ( nama ) mu. Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Maka apabila kamu telah selesai ( dari suatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh - sungguh ( urusan ) yang lain, dan hanya kepada Rabb- mu lah hendaknya kamu berharap. " ( QS. Al - Insyirah : 1-8 ).

sedamai~~

Hatiku basah dengan hujan,
hasil tebing utuh sang mata,
maka di dalam jiwalah yang kebasahan,

Pelik dengan mereka yang berpesan,
kepada Allahlah kita patut sujud,
agar Dia yang menghentikan hujan,
sungguh,
apakah mereka lupa hatta Adam di syurga juga kesunyian?

Doa adalah tawakkal,
maka di manakah pencarian?
Mengharap adalah pergantungan,
maka di manakah usaha dalam kekerasan?
Yang Memayungi Jiwaku,
menunggu hanyalah impian,
mana gerak langkah untuk merealisasikan?

Lencun jiwa dengan titisan lebat,
basah hati dengan curahan deras,
sendiri aku berdiri di dalam ruangan diri,
tangis tersembunyi dalam asimilasi,
Ilahi memerhati dengan senyuman,
kerana itu aku terus bersabar melakukan gerakan,

Nanti tatkala Yang Memayungi Jiwa kugapai,
aku akan tersenyum,
kerana jiwaku damai.

Ibarat hilangnya resah Adam di syurga,
tatkala di sisinya diwujudkan Hawa .


- mrs ily -

dari lubuk hati kecil ku ini --

Ya ROBBI, izinkan aku menghadap-Mu ...
berulang kali sehingga ke akhir hayatku...
Aku tahu..Aku sering menghadap-Mu
dengan wajah yang kelam, tidak berseri..
Aku sering berhadapan dengan-Mu
... ketika jiwaku berkeluh kesah...
Aku mencari-Mu hanya di waktu susah dan derita...
Di saat senang dan sibuk dengan dunia, aku melupakan-Mu.
Aku lupa bahwa hidup ini hanya untuk-Mu
Aku leka bahwa dunia ini hanya sementara untuk aku mencari bekal sebanyaknya.

Ya ALLAH , pegang eratlah hati ini agar sentiasa aku rasa dekat dengan-Mu..
Aku harap Kau terima amalku untuk aku persembahkan di hadapan-Mu kelak..
Ya Allah, dengarkanlah rintihan dan permohonan hatiku ini ...
Hadiahkanlah cahaya-Mu kepadaku hingga saat aku dipanggil pulang oleh-Mu ...

:: Ya Allah, maafkanlah bila hati tidak sempurna mencintai-Mu ::

(¯`v´¯)♥ Aamiin Ya Robbal'alamiin ♥
`·.¸.·``(´'`v´'`)♥(¯`v´¯)♥(¯`v​´¯)(¯`v´¯)
`•.¸.•`..`•.¸.•`_SUBHANALLAH__​•`•.¸.•`

- ampunkan dosa ku -

:: luahan ati ku :(

♥ ♥
Kesedihanku Karena Perubahanmu..
Aku sedih dengan keadaan saat ini..
Ingin pergi mencari kebahagiaanku..
Entah mengapa dia terasa menjauhi..

Kau campahkan aku begitu saja cintaku..
Inikah balasan yang kau berikan kepadaku..
Setelah ku berikan cintaku yang tulus untukmu..
Inikah waktunya untuk kau lupakan dariku..

Setelah aku selalu mengharapkanmu..
Beri aku kebahagiaan seperti dulu..
Lindungi aku dengan pancaran cintamu..
Jagalah hatiku dengan kasih sayangmu..

Hingga akhir waktu ku meninggalkanmu..
Aku rindu saat pertama jalan denganmu..
Kau peluk aku dengan kehangatanmu..
Kau jaga diriku dengan segala yang kau mau..

Namun sekarang kau meninggalkanku.. :'(

~♥ ♥~
sesetengah orang mungkin memberikan kesakitan
dan mengganggu HATI kita, tetapi yang memberikan kita peluang
untuk menyedari betapa mereka,berhampiran dengan,hati kita ~
~ "Ya Allah andai dia bukan jodoh ku lenyapkanlah dia dari ingatanku,dan seandainya dialah jodoh buat ku kau dekatkanlah HATInya dgn HATI KU ♥"

- by mrs ily -

Saturday, 8 October 2011

K.A.M.I K.A.W.A.N S.A.M.P.A.I M.A.T.I



diz is our song ! muah3x :)
...i love ue , ue love me , we r best frends like frends should b ,
wif a great big hug n a kiss from me to ue , wont ue say u love me t0o ?...

Hepy dpt kwn cm k0runk :
1)Nor Haslinda Binti Yusoff
2)Nurul Farhanah Binti Che Deraman

bnyk mase free, kite enjoy same-same .
kdg2 same-same luahkan rase lam hati .
prngai kite pom rmai ckp same-same .
same-same nakk bjaye lam idup .
lau buleh , kawen pom nakk tarikh yg same-same .
Haha . byk same-same kn ?
sbb aq nakk kite same-same smpai bila2 even duk len .
:)

nih our memorable ( 3o/o9/2o11 )

best dpt posim ats mot0 owm len . haha .
wane merah uh> safwan pnyer~
wane itam plakk> kepunyaan nazwan~
wane biru> ofcoz mot0 aiman~

apola . tgokk leklop yer pic nim , mot0 same spesis jh blako . haha:P


nih time skaly nge sep laky~ lawakkk lar pic nim .


nih p0m same :


nih tuan pnyer mot02 yg cantekk td ^__^


oke larr . da penat ! syg u ol . 4ever n ever . paPpay~

huwargh ! ta lame da mase tggal utk aq ! hopefully i'll success~ :)