Saturday, 26 November 2011

kalau larh ..........

hmm , kalo larr Si F jd cam nih dari dulu kan bagus ! huhu ~




tapi , ape yang berlaku pada Si F cam nih ! haha




HAHA ! Lucu betol lar , last2 jadi tak tentu arah jgakk disebabkan L.O.V.E !



tapi nape Si F tuh susah sangat nak lupakan Si S ep ? arkk !
ade ayat yg mengatakan :
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba.
Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
:: tapi adakah ini betol ? erkkk !

C.I.N.T.A ?



setiap langkahku , setiap detik , setiap detak jantungku , setiap perjalanan hidupku ...
aku mengharapkan ape yang terbaik darimu .. aku mengharapkan kau sentiasa di sisiku , di sampingku tika aku dilanda ombak kesedihan kerna aku tak sanggup berjauhan dengan dirimu ..
rasa sepi sering meikam di kalbu , menusuk di jangtungku ..
duhai kasihku , datanglah padaku .. dampingilah diriku ini ..
jangan pula kau pergi meninggalkan aku dan jauh dariku .. hadirmu dikala aku memerlukan kekuatan untuk terus hidup .. hadirmu dikala aku dilanda bibit - bibit kesepian .. kehadiranmu membuatkan aku tersenyum dengan lebar dan kau telah buat hidupku kembali ceria yang dulu sering gersang ..
tidakku sanggup dengar ungkapan perpisahan darimu ..
jangan kau pernah untuk melepaskan kata kata yang perit itu ..
aku sangat bersyukur dengan kehadiranmu kerna kau telah buat dunia ini seakan akan kita yang punya .. dalam diam , aku sebenarnya amat mengagumi dirimu .. ah ! peribadimu yang membuatkan aku terkaku untuk berkata- kata dan aku telah terpikat dengan akhlakmu , rupamu ..
dikala pintu hatiku hampir tertutup buat insan bernama lelaki , kau muncul dalam mimpiku ..
dulu , aku terasa keriangan dengan kata-kata manjamu .. tetapi kini ....... kau telah pergi tinggalku dengan nota- nota cinta ..




aku tidak mengerti apa yang kau mahukan dariku . tegar dirimu memperlakukan aku sedemikian ?
aku begitu ikhlas mencintaimu .. dan aku setia menanti dirimu ...
walau kini kita telah terpisah jauh , namun hati kecilku ini masih lagi tidak mampu memadamkan perasaan aku terhadapmu ..
aku akan tetap menantimu ! pulanglah , aku menunggumu setiap hari walau hatiku terseksa merindukanmu .. jika kau sudah ada pengganti diriku , aku terpaksa redha dengan ketentuan Ilahi .. mungkin ada hikmah disebalik yang berlaku .. kita takkan pernah tahu apa yang Tuhan peruntukkan untuk kita .. bersabarlah dengan dugaan yang telah diberikan ...



:: Aku tetap menantimu :)


Friday, 25 November 2011

Tetap Menanti :)




Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu
Berjuta pilihan disisiku
Takkan bisa mengantikanmu

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu menjadi yang terbaik
Dan masih menjadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu jadi yang terbaik
Dan masih jadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Penantian panjang

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Cintaku padamu..
Ku tetap menanti

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu

jauhkan rindu ku pada nya ....

Bila rindu kembali menjengah,
Menyusup datang melalui sekeping gambar,
Begitu terasa bibirku bergetar,
Begitu terasa kakiku makin longlai.

Ku lihat pada jari-jemariku,
Menggigil dalam bahang tengah hari,
Ku sentuh pada bibirku,
kering mengelupas,
Ku letakkan tangan pada dadaku,
Degupannya menjadi deras.


Ku lihat wajahku dalam refleksi,
Warnanya pucat membiru,
Tiada kilauan dalam mata,
Tiada cahaya pada wajah.
Hanya kelesuan jelas kelihatan.

Yang lain menggelar rasa ini 'cinta',
Lalu mereka hairan aku menolak 'cinta',
Tapi aku pasti ianya adalah 'petaka' ,
kerana rindu ini rindu yang memusnahkan,
Rindu ini rindu yang mencemarkan,
Kerana rindu ini rindu yang tidak halal untukku,
Kerana rindu ini boleh mengundang dosa.

Dahulu,
Jika rindu yang sama bertandang,
Akulah insan paling bahagia.

Kini,
Jika rindu yang sama bertamu,
Akulah insan paling sengsara.

Aku tak mahukan rasa ini,
Aku tak mahukan rindu ini.

Rindu ini yang dahulu telah melalaikanku dari mengingati-Mu,
Rindu ini yang dahulu menghalangku dari kemanisan beribadat kepada-Mu,
Rindu ini yang dahulu membutakan mataku dari melihat jalan-Mu,
Rindu ini yang dahulu membinasakan cinta suci hamba-Mu.

Rabbi,
Jangan kau benarkan rindu ini menggigitku,
kerna aku takut dihinggapi virus cinta buta.

Rabbi,
Jangan kau biarkan rindu ini menghantuiku,
kerna aku takut pada bayangannya,
Kerna ku tahu jatuh cinta itu,
Hanya bisa pada Tuhan,
Kerna ku tahu nafsu ini,
Sering membawa ke arah kejahatan,
Yang datang dari godaan syaitan.

Rabbi,
Ku mohon,
Jauhkanlah aku dari 'petaka' rindu ini,
Hadirkanlah aku pada cinta-Mu,
Cinta yang kekal dan abadi.

----> buangkan lar rasa rindu ini pada nya !

aku dan air mata

jatuh air mataku iringi remuk redam hatiku
saat ku kehilanganmu
dan hanya rintik hujan yang menemani aku
di saat aku bertahan, selama ini aku bertahan
lewati semua dalam dinginnya
aku pandangi hanyalah langkahmu

wahai kau air mataku
hanya engkaulah tepi hidupku
saat aku kehilangannya, saat aku kehilangannya


tak bisa aku bertahan, selama ini aku bertahan
lewati semua dalam dinginnya
aku pandangi hanyalah langkahmu


jatuhnya pun masih di pangkuku
tak perlu kau berpaling

wahai kau air mataku
wahai kau air mataku




di setiap detak jantungku
hanya engkau yang menemaniku
saat aku kehilangannya, saat aku kehilangannya

(wahai engkau air mataku
hanya engkaulah tepi hidupku)
saat aku kehilangannya, saat aku kehilangannya
jatuh air mataku, iringi remuk redam hatiku

:: feel like dat ? hmm ~

Thursday, 27 October 2011

bila perempuan menangis ~

Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

- hmmm - :(

Hargailah sesuatu selagi ia masih di depan mata..
Sesuatu yang 'terlalu' dekat, kekadang lebih sukar dilihat dengan jelas.

Hidup terlalu singkat.
Hidup hanya sekali.
Yang pergi tak kan kembali.
Yang hilang, mungkin tumbuh lagi...

Tetapi tidak semua perkara akan tumbuh semula.
Apakah ibu-bapa yang 'hilang' akan berganti?
Apakah anak, isteri, suami yang 'pergi'... akan pulang semula?
Jadi, hargailah semuanya selama segalanya masih ada.

Pulanglah ke rumah dengan ceria, tebarkan salam, lebarkan senyuman.
Mungkin esok, anda tidak 'pulang' atau tidak ada lagi sidia yang setia menunggu di sebalik pintu.
Mungkin anda 'pergi' atau dia yang 'pergi'. Hargailah nyawa dan kehidupan dengan sayang dan cinta.

Kita tidak akan bahagia, selagi orang di sisi kita tidak bahagia!..

- to mr ily -

cinta spt menunggu bas !

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yang menunggu bas. Bila bas itu datang, awak tengok bas itu dan awak kata pada diri awak,”Eee…penuhnya… tak ada tempat duduk.” Jadi, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yang lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pula bas yang lain. Kemudian, datang pula bas yang kedua. Awak tengok bas itu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sangat… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk itu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yang datang itu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yang tadi tapi kali ini awak kata, “Emmm… .tak ada air-cond… cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yang lain.”

Dan sekali lagi awak biarkan bas itu berlalu dan awak bercadang untuk menanti bas yang seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yang awak sudah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yang datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yang salah. Jadi, selama ini awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yang awak hendak.

Walaupun yang datang itu adalah bas yang berhawa dingin, adakah awak dapat pastikan bahawa bas itu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas itu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadi, (terutamanya golongan perempuan) lelaki pun samalah mengingini apa yang awak idamkan itu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Sekiranya awak dapati “bas” itu tidak sesuai dengan awak, apa yang perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas itu.

Tapi… saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yang macam ini. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yang awak nanti- nantikan), awak tahan bas itu tapi pemandu bas tu pula buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak!

suka , cinta atau sayang ?

Saat kamu MENYUKAI seseorang,kamu ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri. Saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri. Saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan apa pon untuk kebahagiannya walau kamu harus mengorbankn jiwamu. saat kamu menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya "bolehkah aku menciummu?" saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya "bolehkah aku memelukmu?" saat kau mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggengam erat tangannya.. SUKA adalah saat dia menangis kamu akan berkata "sudahlah jangan menangis" SAYANG adalah saat dia menangis dan kamu akan menangis bersamanya. CINTA adalah saat dia menangis dan kamu akan membiarkan dia menangis di bahumu dan dengar isi hatinya dan cuba selesaikan. SUKA adalah saat kamu melihatnya dan berkata " awk sgt cantik/ensem" SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya dari hatimu dan bukan dgn matamu. CINTA adalah saat kamu melihatnya dan berkata " awk adalah anugerah terindah yg tuhan berikan" pada saat org yg kamu SUKA menyakitimu, kamu akan marah dan xmahu bercakap dgnnya. pada saat org yang kamu SAYANG menyakitimu, kamu akan mennagis untuknya. pada saat org yang kamu CINTA menyakitimu, kamu akan berkata "xpa..dia xthu apa yg dia lakukan" pada saat kamu SUKA padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukai kamu. pada saat kamu SAYANG padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA memilih. pada saat kamu CINTA padanya, kamu akan MENANTI dia dgn setia dan tulus. SUKA adalah kamu akan menemaninya bila menguntungkan. SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan. CINTA adalah kamu akan menemaninya tidak perduli walau apa pon keadaanmu. SUKA adalah hal yang menuntut. SAYANG adalah hal memberi dan menerima. CINTA adalah yang memberi dengan rela. ps: suka.sayang n cinta adalah tiga yg berbeza.......kita selalu suka org...kita kadang2 sayang org tp kita sukar cinta org.........mencari cinta dengan sayang tp mencari cinta xperlu suka n sayang....hiduplah dgn suka..sayang dan cinta ...

by me ....

Kita Tidak Pernah menerima apa Yang Kta minta
Namun Allah selalu memberi apa Yang kita Butuhkan
.
Saat Kita memohon kepada Allah Bantuan
Dia Memberi Kita Kesempatan
.
Saat Kita memohon Kepada Allah Sebuah Cinta
Dia Menghadirkan,Seseorang bermasalah untuk kita tolong
.
Saat kita memohon kepada Allah Keberanian
Dia Hadiahkan Kita suatu kondisi yang berbahaya untuk Kita atasi
.
Saat Kita Memohon kepada Allah Kekuatan
Dia Anugerahkan Ujian dan Cobaan agar Kita menjadi Kuat
.
Saat Kita memohon kepada Allah kesejahteraan
Dia Menyediakan Akal untuk Kita Berfikir
.
Saat Kita MeMohon Kebijaksanaan
Dia karuniakan Masalah untuk Kita pecahkan_

"Maka NIkmat Allah yang Mana Yang Kamu Dustakan ?" {QS.Ar-Rahman}

by me ....

Kita Tidak Pernah menerima apa Yang Kta minta
Namun Allah selulu memberi apa Yang kita Butuhkan
.
Saat Kita memohon kepada Allah Bantuan
Dia Memberi Kita Kesempatan
.
Saat Kita memohon Kepada Allah Sebuah Cinta
Dia Menghadirkan,Seseorang bermasalah untuk kita tolong
.
Saat kita memohon kepada Allah Keberanian
Dia Hadiahkan Kita suatu kondisi yang berbahaya untuk Kita atasi
.
Saat Kita Memohon kepada Allah Kekuatan
Dia Anugerahkan Ujian dan Cobaan agar Kita menjadi Kuat
.
Saat Kita memohon kepada Allah kesejahteraan
Dia Menyediakan Akal untuk Kita Berfikir
.
Saat Kita MeMohon Kebijaksanaan
Dia karuniakan Masalah untuk Kita pecahkan_

"Maka NIkmat Allah yang Mana Yang Kamu Dustakan ?" {QS.Ar-Rahman}

:)

Ketika harus Bertahan, Ketika harus Melepaskan.......

Ada beberapa alasan ketika kita bertahan dan tak ingin melepaskan:

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kebahagiaan kita sangat bergantung pada dia.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita merasa dia itu ganteng, cantik dan teristimewa dibandingkan dengan yang lain.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita takut tidak dapat menemukan orang yang seperti dia.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika begitu banyak saat- saat indah senantiasa terbayang di benak kita.

♥ Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika hati berkata " saya sangat mencintainya "

Namun ingatlah sahabat saudaraku fillah....
°☀◦ Melepaskan bukanlah akhir dari dunia melainkan awal dari kehidupan baru °☀◦

Ada sejumlah alasan ketika harus melepaskan :

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena kebahagiaan kita tidak tergantung kepadanya.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena kita menyadari yang ganteng, cantik dan istimewa itu belum tentu yang terbaik untuk kita.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena kita tahu jika Allah mengambil sesuatu, Dia telah menyiapkan ganti yang lebih baik.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang ketika menyadari bahwa saat- saat indah itu hanyalah masa lalu.

˚◦☆◦˚ Kita harus melepaskan seseorang karena logika kita berkata " tidak ada lagi yang dapat dipertahankan ". Akhiri cinta yang tak mungkin berlabuh dalam bahtera pernikahan, karena cinta yang semacam ini hanya cinta sesaat dan membawa derita.

Kegagalan hari ini bukan berarti kita tidak akan mencapai apa yang kita inginkan di kemudian hari . Segala sesuatu ada waktunya, keindahan itu akan ada waktunya di saat yang tepat dengan orang yang tepat menurut kehendak Allah. Jadi ada saat mempertahankan dan ada saatnya pula untuk melepaskan.

" Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu? Dan Kami telah menghilangkan darimu bebanmu, yang memberatkan punggungmu? Dan Kami tinggikan bagimu sebutan ( nama ) mu. Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Maka apabila kamu telah selesai ( dari suatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh - sungguh ( urusan ) yang lain, dan hanya kepada Rabb- mu lah hendaknya kamu berharap. " ( QS. Al - Insyirah : 1-8 ).

sedamai~~

Hatiku basah dengan hujan,
hasil tebing utuh sang mata,
maka di dalam jiwalah yang kebasahan,

Pelik dengan mereka yang berpesan,
kepada Allahlah kita patut sujud,
agar Dia yang menghentikan hujan,
sungguh,
apakah mereka lupa hatta Adam di syurga juga kesunyian?

Doa adalah tawakkal,
maka di manakah pencarian?
Mengharap adalah pergantungan,
maka di manakah usaha dalam kekerasan?
Yang Memayungi Jiwaku,
menunggu hanyalah impian,
mana gerak langkah untuk merealisasikan?

Lencun jiwa dengan titisan lebat,
basah hati dengan curahan deras,
sendiri aku berdiri di dalam ruangan diri,
tangis tersembunyi dalam asimilasi,
Ilahi memerhati dengan senyuman,
kerana itu aku terus bersabar melakukan gerakan,

Nanti tatkala Yang Memayungi Jiwa kugapai,
aku akan tersenyum,
kerana jiwaku damai.

Ibarat hilangnya resah Adam di syurga,
tatkala di sisinya diwujudkan Hawa .


- mrs ily -

dari lubuk hati kecil ku ini --

Ya ROBBI, izinkan aku menghadap-Mu ...
berulang kali sehingga ke akhir hayatku...
Aku tahu..Aku sering menghadap-Mu
dengan wajah yang kelam, tidak berseri..
Aku sering berhadapan dengan-Mu
... ketika jiwaku berkeluh kesah...
Aku mencari-Mu hanya di waktu susah dan derita...
Di saat senang dan sibuk dengan dunia, aku melupakan-Mu.
Aku lupa bahwa hidup ini hanya untuk-Mu
Aku leka bahwa dunia ini hanya sementara untuk aku mencari bekal sebanyaknya.

Ya ALLAH , pegang eratlah hati ini agar sentiasa aku rasa dekat dengan-Mu..
Aku harap Kau terima amalku untuk aku persembahkan di hadapan-Mu kelak..
Ya Allah, dengarkanlah rintihan dan permohonan hatiku ini ...
Hadiahkanlah cahaya-Mu kepadaku hingga saat aku dipanggil pulang oleh-Mu ...

:: Ya Allah, maafkanlah bila hati tidak sempurna mencintai-Mu ::

(¯`v´¯)♥ Aamiin Ya Robbal'alamiin ♥
`·.¸.·``(´'`v´'`)♥(¯`v´¯)♥(¯`v​´¯)(¯`v´¯)
`•.¸.•`..`•.¸.•`_SUBHANALLAH__​•`•.¸.•`

- ampunkan dosa ku -

:: luahan ati ku :(

♥ ♥
Kesedihanku Karena Perubahanmu..
Aku sedih dengan keadaan saat ini..
Ingin pergi mencari kebahagiaanku..
Entah mengapa dia terasa menjauhi..

Kau campahkan aku begitu saja cintaku..
Inikah balasan yang kau berikan kepadaku..
Setelah ku berikan cintaku yang tulus untukmu..
Inikah waktunya untuk kau lupakan dariku..

Setelah aku selalu mengharapkanmu..
Beri aku kebahagiaan seperti dulu..
Lindungi aku dengan pancaran cintamu..
Jagalah hatiku dengan kasih sayangmu..

Hingga akhir waktu ku meninggalkanmu..
Aku rindu saat pertama jalan denganmu..
Kau peluk aku dengan kehangatanmu..
Kau jaga diriku dengan segala yang kau mau..

Namun sekarang kau meninggalkanku.. :'(

~♥ ♥~
sesetengah orang mungkin memberikan kesakitan
dan mengganggu HATI kita, tetapi yang memberikan kita peluang
untuk menyedari betapa mereka,berhampiran dengan,hati kita ~
~ "Ya Allah andai dia bukan jodoh ku lenyapkanlah dia dari ingatanku,dan seandainya dialah jodoh buat ku kau dekatkanlah HATInya dgn HATI KU ♥"

- by mrs ily -

Saturday, 8 October 2011

K.A.M.I K.A.W.A.N S.A.M.P.A.I M.A.T.I



diz is our song ! muah3x :)
...i love ue , ue love me , we r best frends like frends should b ,
wif a great big hug n a kiss from me to ue , wont ue say u love me t0o ?...

Hepy dpt kwn cm k0runk :
1)Nor Haslinda Binti Yusoff
2)Nurul Farhanah Binti Che Deraman

bnyk mase free, kite enjoy same-same .
kdg2 same-same luahkan rase lam hati .
prngai kite pom rmai ckp same-same .
same-same nakk bjaye lam idup .
lau buleh , kawen pom nakk tarikh yg same-same .
Haha . byk same-same kn ?
sbb aq nakk kite same-same smpai bila2 even duk len .
:)

nih our memorable ( 3o/o9/2o11 )

best dpt posim ats mot0 owm len . haha .
wane merah uh> safwan pnyer~
wane itam plakk> kepunyaan nazwan~
wane biru> ofcoz mot0 aiman~

apola . tgokk leklop yer pic nim , mot0 same spesis jh blako . haha:P


nih time skaly nge sep laky~ lawakkk lar pic nim .


nih p0m same :


nih tuan pnyer mot02 yg cantekk td ^__^


oke larr . da penat ! syg u ol . 4ever n ever . paPpay~

huwargh ! ta lame da mase tggal utk aq ! hopefully i'll success~ :)

Friday, 9 September 2011

bile raye da tibe . hee~


wahwah ! raye sakan ak nan kwn2 ak taon nih . walaupum penatt , ak tetap happY ! p raye nan motor beb ! da larr tadekk lesen , kalo kena saman . mmg PergHHhh babe !!!!!!!!!!!! hahahaha . serba sikit pic raye ak nan kwn bekk ak ! (:

Saturday, 3 September 2011

LuRve st0riey :)




winks-winks..alomakks ! t'lebih sudaa~

"..Setiap hari yang dilewati makin bertambah sayang sayang dan SAYANG ,
Setiap detik masa tidak pernah jemu melafazkan rindu rindu dan RINDU ,
Setiap hembusan nafas sentiasa mahu bersama perlu perlu dan PERLU ,
Di awal perkenalan sekadar memerhati tanpa ada perasaan bermain di hati ,
Bibit bibit perkenalan dari hari ke hari semakin serasi dan perasaan juga terisi ,
Bait bait kata seolah olah mengerti di saat keadaan benar benar dirasai ,
Kata-kata madahan menjadi suara hati , dan timbul sebuah mystery ,
yang telah menjadi chemistry di antara dua insani ..

Tanpa di sedari hati ingin mendekatkan diri dan mendalami lagi perasaan ,
Dari hari ke hari..tanpa di ketahui..hari yang dilewati
Maka terciptalah sebuah ceritera cinta antara Aku & Dia iaitu KAMI !

~Untuk mencintai amat mudah tapi untuk dicintai sepenuh hati itu belum tentu pasti~
Saat aku membenarkan cinta baru dalam hidup ,
Aku dapat menyembuhkan hati sendiri malah menjadi penyembuh hati dia yang juga pernah terluka ,
Maka kami memberi dan menerima cinta yang ikhlas untuk bersama ,
Ada sedetik masa ,
Terfikir untuk berhenti dari terus memberi harapan dan mengharap sesuatu yang lebih besar kerana takut untuk menerima dan merasa lagi apa itu cinta ,
Ternyata telah tewas kerana perasaan yang mendalam tak sanggup kehilangan..

Sejujurnya aku bicarakan ,
Mencintai dia satu perasaan yang tenang aku rasakan ,
Dengan keyakinan yang dia katakan ,
Aku bersikap terbuka dan sentiasa percaya setiap perlakuan ,
Dan dia tidak pernah sesekali mengambil kesempatan atas kepercayaan yang aku juga berikan.. :)

Dia pandai menjaga hati sampai kadang kadang tak kisah memakan hati sendiri kerana lebih tak rela berkeadaan menghimpit diri ,
Walaupun buah hati yang selalu ikut emosi ,
Dia tak pernah tidak peduli untuk tetap menjaga hati ,
Dia memang 'PENJAGA HATI' yang terbaik bagi aku dan memang dia tiada pengganti..
Dia selalu buat hati aku berbunga-bunga >,< Dia 'SWEET' sampai aku terkena 'Diabetes Cinta' Tutup mata terlena mahu tetap mimpikan dia , Celik mata terjaga tetap terus teringatkan dia.. ALAHAI (^_*) Setiap masa terlalu asyik fikirkan dia muka tak lekang dek senyuman.. Bercinta sakan biarkan saja KAMI yang rasakan , Yang aku tahu DIA yang aku mahukan dan AKU yang dia inginkan , Apa orang lain mahu katakan yang bukan bukan , Iya silakan wahai sekalian kerana tak mampu untuk kami hentikan! Apa yang mampu kami lakukan hanyalah abaikan tanpa ada pertelingkahan .. Hmmmm...Entah sejak bila aku mula sayangkan dia , Entah sejak bila aku mula rindukan dia , Entah sejak bila pertama kali aku lafazkan cinta pada dia , Yang pasti sejak ada kehadiran dia , Hidup aku bertambah ceria ceria dan ceria.. hee~ Dia sangat bermakna dalam hidup aku..(Aku bahagia sangat bersama dengan dia) Tak sanggup rasanya untuk memikirkan jika satu hari nanti aku kehilangan dia ! T_T Dan aku bersyukur sesungguhnya dia amat mengerti perasaan dan hati ku ini seadanya .. 'Jika apa yang sedang aku rasakan , Maka dia juga merasakan itu~~ Dia banyak mengajar aku erti hidup , Dan aku bukanlah lagi diri aku yang terburu buru mendahulukan emosi dari menahan jiwa kacau yang melanda diri.. P/s : : : Bukanlah kami terlalu terpesona dalam dunia cinta , Tetapi cuma menghargai anugerah cinta yang tercipta , Bukan lah niat menunjuk nunjuk yang kami sedang bahagia , kerana apa yang tertera adalah luahan hati yang sedang dirasa : : posto , poSto ! ---> Jika ada yang terasa hati dengan kami , ada yang menunggu sesuatu terjadi antara kami , atau mungkin mahukan seperti kami , sekerdil kerdil manusia , memang tak mampu untuk kami halangi.
Kami bercinta selagi punya rasa , kami berbahagia selagi ada masa , kalau hubungan kami memang tidak berpanjangan , apalah daya kami untuk menolak takdir yang direncanakan.

secebis manisan >_______< Ajal maut , jodoh pertemuan , di tangan Tuhan Apa yang dirancang segalanya sudah Allah tentukan Doa yang dipanjatkan , moga moga DIA perkenankan Sentiasa juga yakini ada hikmah disebalik tiap kejadian , oke ? :)) -------> mR Ily =,=

andai nya....

andai kata , satu masa nanti sy tersilap . sedarkanlah sy dgn satu teguran agar sy dpt menyedarinya andai kata , satu masa nanti sy menyalahkan mu tnpa sebab , berikanlah sy satu peluang agra sy dpt memperbaikinya .
andai kata satu masa nanti sy melukakan atimu , berikanlasy satu kemaafan agar sy dpt menenusnya .
andai kata nanti sy pergi tanpa berita hadiahkan sy Al-fatihah agar sy sentiasa bahagia sebelum dan selepas mengenalimu :)







from : mr ily

Friday, 2 September 2011

kaulah segalanya buatku :)


di atiku ade ss2 tempat ..
di atiku t'dpt suatu sudut ..
di atiku t'pencil sbuah p'dlaman..
telahku tempatkan dirimu utuh disana b'main dgn apa2 yg diminatimu , ketawa dgn penuh riang diwajahmu ,b'bahagia apa dgn drimu ..
***** , suatu name yg telah sekian lama t'ukir indah d stiap sdut atiku .. tidakk ade dua dan tidak ade tiga ..
***** , dlm id0pku .. sekiranyer ia tetap m'jelma , akanku tutup satu2 lebuhraya yg sarat dgn cintaku kpdmu serapat2nya agar dikau m'getahui driku tidakk menginginkan yg selain drimu .. biarkan ape kata mreka , biarpun daku di hina , biarpun daku dianggap gila asalkan daku tetap memiliki drimu .. sedalam dan setulus cintaku takk lekang dek panas takk basah dek hujan ..
e2 lar cintaku padamu .







p/s : sy amat menyayangi dirmu . : Mr Ily :)

Friday, 19 August 2011

u Rr my buDdieS !

The thought of this is killing me, it's been on my mind .
Can't believe it's been right here after all this time .
And even though I love you I can't seem to find someone who cares the way you do
You know, I love the way we're always been nothing more than friends .
So why do I give every man the stand up
Thought I was over this but once again I'm comparing you to him
And I find that there's no you in him at matters


Boy even though you're my bestfriend
I can't help it whenever I compare you to him
It's like I always do this
With every single man
And I hate that I can't find someone who's worth my time
Just like my bestfriend


And I know you hear me say this all the time
I don't do relationships cause I'm on my grind
But see your part of this
Because I just can't find someone who knows me like you do
Always brought out the good in me
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
Don't know just what you see,
Whatever it is, no other guy has even tried
Remember when you left one day and turned around to say "you're my bestfriend"
And right there you made me cry


Even though you're my bestfriend
I can't help it whenever I compare you to him
It's like I always do this
With every single man
And I hate that I can't find someone who's worth my time
Just like my bestfriend .

I'm trying to let you know
A part of me just can't let this go
Never had a friend, one who understands
with you it felt so free
I don't know whatchu did .
But I know whatever it is


I'm so grateful for you
I'm so grateful for you

Even though the things I told you ..

Got A Text . From : Mr ily :)

Dikala Ini Hatiku Gembira ,
Dikala Ini Hatiku Tenang Diawang-awangan .
Merasakan Peritnya Hidupku Tanpa Dirimu ,
Pedihnya Menanggung Rindu Dikalbu .
Tapi Sekarang ,
Semuanya Telah Kembali Tenang ,
Hatiku Yang Setahun Telah Gersang Merinduimu ,
Kini Telah Kembali Berbunga keriangan ,
Hatiku Yang Dulu Seperti Gurun Yang Kering Kontang ,
Kini Telah Menjadi Habitat Cinta Yang Dikau Curahkan .
CINTA Yang Dialirkan Kedalam Hatiku Yang Telah Lahir Tulus Dari Hatimu ,
Akanku Biarkan Terus Mengalir Dalam Hatiku Tanpa Ada Halangan Yang Menghalang .
Tanpa Sedikit Pun Ia Akan Kekeringan .
Daku Mencintai Dirimu Sepenuh Hati Sanubariku ,
Takkan Sekali-kali Cintamu Ku Sia-siakan .
Terima Kasih Kerana Telah Sudi Menaburkan Benih-benih Cinta Yang Kini Telah Mekar kembang Dalam Hatiku .

<3 18 Ramadhan 1432 Khamis..



Thursday, 28 July 2011

my swettie ^-^



egt , sy sntiasa ad d cc awakk . kte nih da cam adek bradek taw . sy syg awk yg t'amat sgt . ILYsM !

nih pic awakk jgakk ! hahaha ~


dan awakk ade kembar ! haha . tapi muka kembarr awakk tak napak sgt lorr ~




P/S : sdakk kan kalo ade twin laki pompuan mcm owg2 di atas nih ? hohoho :)

Wednesday, 27 July 2011

likee.dis.p0com ~ :) HAHA !



p/s : napakk takk muke dye nih ? owg nih adalah owg yg selalu m'bhgiakan diri sy ! ouh , temkiu coz sntiasa d cc sy . ily :))

Thursday, 23 June 2011

renung2 kan la .

Ketika Muhammad naik ke iqraj..dperlikatkn kpd Muhammad syurga n neraka serta azab yg djatuhkn kpd yg ingkar kpd Allah..ketika dneraka Muhammad melihat kebanyakknnya perempuan,lalu dtanyakan kpd malaikat..'MENGAPA DDLM NERAKA LEBIH RAMAI PEREMPUAN DR LELAKI?'..maka jwblah dia..'SESUNGGUHNYA PEREMPUAN ITU MILIKI 9NAFSU 1AKAL,BERKEHENDAKKAN PERKARA2 YG MENDTGKN DOSA,MENDEDAH AURAT,BZINA,MENGODA LELAKI SEMATA2 TUK MEMUASKN NAFSU MEREKA,BPAKAIAN MENUNJUK2,SERTA MELAKUKAN KEKUFURAN N SENGAJA..

surat tuk c HAWA ~

Cemburu ku melihat sang pungguk bermadu rndu dgn sang bulan..
Cemburu ku melihat sang helang terbang berdua-duaan..cemburu jua aku pada si belangkas yang hidup berkasih sayang…
Tapi aku,terus kepilauan Hawa yang diciptakan untuk kaumku bukan lagi hawa yg dulu..ku terbang bebas dalam duniaku ibarat sang helang yang gagahmelebar sayap diufuk timur,berani…ku ibaratkan.
Kau Hawa umpama sayap kiriku ini.lantaran tinggi nilaimu dihati lelaki.ku terbang setinggi2 nya meredah awan tanpa ada tembok yang membataskan tanpa ada dinding yg menghalang tatkala sekali bayu kencang menujah,ku terbang rendah..
Hawa..
Bukan ku tewas dgn bayu nan kencang.biarpun aku umpama helang yg gagah perkasa dan raja udara yg unggul di awanan..namun andainya sebelah sayapku kuat tapi lagi sebelah sayapku tergeliat..ku tidak mampu menongkah ribut yg menggila mengikut haluanku..berat untukku mghadapi dgn sayap kanan…Cuma kau tau Hawa aku jadi derita.
Hawa…
Ku teruskan jua perjalanan dgn ketabahan ku bawamu bersama dlm kepayahan kau memarahiku kerana egoku..kau leteriku semahunya tanpa kau dengari kalamku..
Andainya hilang ego lelaki,maka musnahlah dunia tanpa kepimpinan kerana ego mencipta karisma dan kepimpinan..
Namun……
Tatkala egoku menjadi egoisme,maka disitu aku perlukan teguran.terbang dilangit tanpa batasan,sering ku terbabas,hilang arah dan panduan.ku harapkan kritikan serta pesanan brpanjangan agar ku tetap terbang di awanan menjadi jaguh helang terbilang..
Tapi….taffakur ku sejenak di pohonan ..
Hawa..kau diciptakan indah ,bukan daripd kepala untuk disanjung dan dipuja bukan jua drpd kaki untuk dipijak dan hamba sahya.tapi dari rusukku.dekat dengan dadaku untuk dilindungi,dekat pula dihati untuk disayangi dan dicintai..
Hawa..
Dulu ku perlukanmu sebagai teman berbudi,menemani tugas beratku sebagai khalifah dimuka bumi.kaulah cerminku yg sentiasa memuhasabah diri.tapi kini,keindahanmu yg sering ku puja,kau salah erti kau tampilkan mghiburkan dunia dengan susuk tubuh yg mengiurkan kaumku..
Kekaburan matanya brtelanjang.hatinya lemas ditelan keasyikan.ah,memang kaumku suka mengambil kesempatan!tapi kenapa kau jual dirimu bak barang pameran??dimana hilang nya malu mu yg mnjadi hias pakainmu??tidak kau tahu…tubuhmu mnjadi hidangan enak oleh mata,tetapi racun pada jiwa.aku bisa trhumban ke neraka kerananya.kau guna keistimewaanmu untuk mggoda.air matamu untuk menipu daya dan panahan matamu untuk melamah kan iman.
Oh hawa…
Aku rindukan hawa yg dulu,malu,trjaga,trpelihara.
Hawa..
Ku tahu kau ibarat rusuk nan rapuh dan bengkok,perlu hati2 untuk diluruskan.lantaran itu ku datang bersama..bahawa antara kita saling prbaiki diri.dengarlah bisikan kasihku sesungguhnya aku rindukan hawa yg dulu,sesuci maryam seteguh asiah,setulus khadijah,setabah fatimah..namamu indah biarpun dimana disegenap jiwa kaulah ibu.trukir kasih dipaparan dada kaulah kekasih dirindui saban ketika.kaulah puteri pengubat duka ,penyejuk mata kaulah adik,pemberi semangat paling brguna kaulah mu’minah trukir indah disetiap dada.ketahuilah hawa..
Kau ku puja.kerana dari rahimmu melahirkn kaumku yg brhati waja .kerana ayunan lembut tanganmu membesarkanku dan terjaga ..kerana keistimewaanmu teman hidup tempat cintaku brbicara.kerana kaulah ladang tanaman taman nafsuku yg brgelora kerana kau adalah hiasan paling indah dari dunia dan seisinya ..maka ku datang kepadamu hawa..membawa ubat dgn penuh cinta ubatilah dirimu..aagar ku dapat terbang menguasai angkasa dan alam dan kedua-dua sayapku yg kuat dan mantap . agar bukan saja ku dapat menongkah angin dan kencang . bahkn sayapku brkibar penuh bangga mencipta angin…

cinta yg telah musnah ~~

mem0ri e2 msih sgar d ingatan sy...
awk sdah jauh,sy cma mmpu m'lihat awk dgn dye dr jauh...
sy x brani katakan sy masih cintakan awk..
sy masih menunggu awk..
krn sy taw ,utk awk kmbali spt dlu adalah mustahil..
sy taw hrpan sy da lama msnah...
msa sdah b'lalu,
awk masih lam aty sy...
wlaup0m awk da jauh..
awk ttap id0p lam aty sy..
d saat sy ingin m'cintai insan len,
cinta awk akan hadir d aty sy..
d saat sy ingin t'snyum,
cinta awk akan bt sy menangis...
d saat sy rndukan awk...
hnya air mata yg dpt sy titiskn...
sy x sngka hnya m'cntai awk..
id0p sy bg2 drta...
smpai saat ini...
sy t'tnya ...'jika cnta ini trus m'manggil sy, mcm mne dgn id0p sy nanti...??'

indernye cIntA ~

Allah berkata kpd Nabi Adam, 'Tinggallah di dlm syurga b'sama isterimu dan mkn lah sepuas-puasnya apa shja kmu b'dua sukai ...tetapi, jgn la kmu hmpiri pk0k ini...sekiranya kmu m'hmpiri nya...
jadilah kmu dpd g0longan yg zalim...
inilah p'cintaan dan p'khawinan pertama yg b'laku dlm sejarah manusia....
pernikahan agung disaksikan 0leh para malaikat dan bidadari syurga...
indahnya cinta apabila saling memadu kasih krn Allah, b'temu x jemu , b'pisah x gelisah....
Cinta monyet ialah cinta keanak-anakan. Cinta palsu adalah sekadar basa-basi. ..
Cinta materialistik merosakkan jiwa...
Cinta sejati ialah cinta yang akan menghasilkan cita-cita yang luhur dan abadi....

ya Allah , hanya padamu ku bersujud .

Ya Allah Yang Maha Penyayang lagi pengampun...
syukurku rafakkan lewat sujud ini..
izinkan aku mengungkap resah cinta pada-Mu..
dalam resah terbenamnya sinar mentari di kaki langit..
sewaktu aku berdiri di tubir usia ini..
lantas ku t0leh ke belakang tabir masa..
gimpulan d0sa tampak jelas menggunung di sana..
ampunkanla aku ya Allah.....
pada sisa usia yang masih ada..
memang masih banyak perm0h0nan buat-Mu..
namun malunya aku hingga tunduk terkesima kelu..
apa masih b0ley kah aku terus meminta ???
sesungguhnya Engkau memang Amat Pemaaf..
biarpun terus dikhianati dengan ketidaktaatan..
0leh hamba-hamba-Mu yg kera bermungkir dlm janji..
tanpa henti bgaikan aliran Sungai Nil..
nan trus mengalir tanpa tunduk dlm sbarang perhentiaan..

ya Rabul Izati,
pd-Mu jua nikmat rahmat trus kupinta..
ketika kelam senja melabuhkan tirai ini..
d0a kudus trus kup0h0n diperpanjangkan tanpa g0yah..
agar peluang untuk trus mengungkap cinta buat-Mu..
biarpun tdk sekudus cinta Rabiatul Adawiyah..
nan pasti cintaku jga luhur..
krn m0hon belas kasih-Mu agar aku trus..
disayangi dlm limpahan kasih-Mu tanpa henti !
dlm bait-bait d0a zkir yg dialun..
sglanya kuserahkan buat-Mu..
krn Engkau-lah yg layak menerima..
cinta nan tulus hakiki !
kukuhkan nuraniku agar trus kuperjuangkan..
cinta kasihku yg satu hnya pd-Mu.....

cinta yg hakiki hnyala pd Allah..

pada-Mu aku mem0hon ya Allah.

jalan kebenaran laus terbentang...

ku bersujud pada-Mu Ilahi...

muslimah ^,^

Muslimah,
apabila teruna memandang kamu,
kamu tunduk mengelak dari panahan syaitan,
apabila teruna mendekati selangkah,
kamu berundurlah beribu langkah,
apabila teruna memujuk rayu,
kamu anggap itulah kalimah iblis syaitan,
apabila teruna menutur harapaan indah,
kamu yakin janji NYA lebih bahagia di sana
kerana kamu mengerti dan menyedari akan
erti maruah peribadi sejati,
yang disaluti iman yang hakiki, dan
yang tidak semurah itu.

kwn sy nih sy syg , tp asyik gadoh jew na dye . huhu

Saturday, 11 June 2011

my bestie(:

sejuta cinta untukmu:)

Bila mata kita bertemu
dunia kita yang punya
terasa lidah kelu berkata
namun bisikan hati menggamit rasa
meluahkan sayang melimpah ruah
seakan tiada esok menanti
Pancaran rindu membajai kasih
mentari garang nyaman terasa
kicauan camar rentak cinta
angin berpuput membelai debar
indah alam secantik dikau
kejernihan wajahmu menenangkan jiwa
hati batu cair akhirnya
dek kehangatan cintamu
aku rela tersungkur....
Bicaramu tersusun indah
kupasti kan terpesona
manja suaramu memukau kalbu
menguat lagi degup jantungku
kelembutanmu menyejukkan hati
kehalusan pekertimu mengangkat maruah
Dikau istimewa kekasih sejati
karisma unggul ada padamu
dan pastilah aku bertuah
berjaya merampasmu dari rebutan
memiliki hatimu suatu keajaiban....
Kekasihku
kaulah insan yang menginsafkan diriku
aku dahulu lupa asalku
hanyut dalam dunia sementara
zaman remaja bermain cinta
pelajaran tidak kuendahkan
lalu kuterus hanyut mengemudi masa
hancur agama keranaku
Hasrat ke menara terpendam bisu
aku kalah, rebah dan lemas
tiada tangan dihulurkan padaku
musuh Tuhan terus ketawa
membiarkanku di awangan
agar neraka menjadi milikku
dan hancur agama keranaku...
Namun tatkala kuterkapai
kau hadir dalam hidupku
membawa sinar menerangi kegelapan
menukar musim ke wajah baru
membuang gelita hatiku
kepunahan terubat jua..
Kau berkata...
dahulu aku seorang yang sakit
dibuai mimpi-mimpi indah
fantasi dianggap realiti
kebenaran tiada kulihat
dan nasihatmu agar aku berubah...
Ketika dunia sedang tenat
pemuda-pemudi tersalah langkah
remaja berlibur tanpa arah
gadis berkeliaran di kota desa
titisan air mata ayah bonda
membentuk sungai kekecewaan
lalu bersamamu aku cuba bangun
membentuk peribadi bermaruah
ilmu kutimba sebanyak mungkin
bintang di hamparan langit
kita hitung di malam permai..
Percayalah kekasihku
walaupun kau jauh beribu batu di bumi Eropah
aku akan tetap setia menantimu
jika diizinkan Tuhan
kita pasti bertemu lagi
dengan segulung ijazah tempatan
dan segulung ijazah luar negerimu
Jangan hancur cinta yang kita bina bersama.....

puisi cInTa

Bila mata kita bertemu
dunia kita yang punya
terasa lidah kelu berkata
namun bisikan hati menggamit rasa
meluahkan sayang melimpah ruah
seakan tiada esok menanti
Pancaran rindu membajai kasih
mentari garang nyaman terasa
kicauan camar rentak cinta
angin berpuput membelai debar
indah alam secantik dikau
kejernihan wajahmu menenangkan jiwa
hati batu cair akhirnya
dek kehangatan cintamu
aku rela tersungkur....
Bicaramu tersusun indah
kupasti kan terpesona
manja suaramu memukau kalbu
menguat lagi degup jantungku
kelembutanmu menyejukkan hati
kehalusan pekertimu mengangkat maruah
Dikau istimewa kekasih sejati
karisma unggul ada padamu
dan pastilah aku bertuah
berjaya merampasmu dari rebutan
memiliki hatimu suatu keajaiban....
Kekasihku
kaulah insan yang menginsafkan diriku
aku dahulu lupa asalku
hanyut dalam dunia sementara
zaman remaja bermain cinta
pelajaran tidak kuendahkan
lalu kuterus hanyut mengemudi masa
hancur agama keranaku
Hasrat ke menara terpendam bisu
aku kalah, rebah dan lemas
tiada tangan dihulurkan padaku
musuh Tuhan terus ketawa
membiarkanku di awangan
agar neraka menjadi milikku
dan hancur agama keranaku...
Namun tatkala kuterkapai
kau hadir dalam hidupku
membawa sinar menerangi kegelapan
menukar musim ke wajah baru
membuang gelita hatiku
kepunahan terubat jua..
Kau berkata...
dahulu aku seorang yang sakit
dibuai mimpi-mimpi indah
fantasi dianggap realiti
kebenaran tiada kulihat
dan nasihatmu agar aku berubah...
Ketika dunia sedang tenat
pemuda-pemudi tersalah langkah
remaja berlibur tanpa arah
gadis berkeliaran di kota desa
titisan air mata ayah bonda
membentuk sungai kekecewaan
lalu bersamamu aku cuba bangun
membentuk peribadi bermaruah
ilmu kutimba sebanyak mungkin
bintang di hamparan langit
kita hitung di malam permai..
Percayalah kekasihku
walaupun kau jauh beribu batu di bumi Eropah
aku akan tetap setia menantimu
jika diizinkan Tuhan
kita pasti bertemu lagi
dengan segulung ijazah tempatan
dan segulung ijazah luar negerimu
Jangan hancur cinta yang kita bina bersama.....

Saturday, 4 June 2011

hell0 my bestiee ~

The thought of this is killing me, it's been on my mind.
Can't believe it's been right here after all this time.
And even though I love you I can't seem to find someone who cares the way you do
You know, I love the way we're always been nothing more than friends.
So why do I give every man the stand up.
Thought I was over this but once again I'm comparing you to him.
And I find that there's no you in him at matters

Boy even though your my bestfriend
I can't help it whenever I compare you to him
It's like I always do this
With every single man
And I hate that I can't find someone whos worth my time
Just like my bestfriend.

And I know you hear me say this all the time
I don't do relationships cause I'm on my grind.
But see your part of this
Because I just can't find someone who knows me like you do

Always brought out the good in me
Don't know just what you see,
Whatever it is, no other guy has even tried.
Remember when you left one day and turned around to say "your my bestfriend"
And right there you made me cry.

Even though your my bestfriend
I can't help it whenever I compare you to him
It's like I always do this
lyricsalls.blogspot.com
With every single man
And I hate that I can't find someone whos worth my time
Just like my bestfriend.

I'm trying to let you know
A part of me just can't let this go
Never had a friend, one who understands
With you it felt so free
I don't know whatchu did.
But I that know whatever it is
I'm so thankful for you
I'm so grateful for you

Even though the things I told you...

peRfect tWo :)

You can be the peanut butter to my jelly
You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain and I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first date

You can be the hero and I can be your side kick
You can be the tear that I cry if we ever split
You can be the rain from the cloud when it's stormin'
Or you can be the sun when it shines in the mornin'

[B-Sec:]
Don't know if I could ever be
Without you cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need

Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

[Hook:]
Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two

We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

[Verse 2:]
You can be the prince and I can be your princess
You can be the sweet tooth and I can be the dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the pages

You can be the vodka and I can be the chaser
You can be the pencil and I can be the paper
You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as we're together

[B-Sec:]
Don't know if I could ever be
Without you cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need

Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
lyricsalls.blogspot.com
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

[Hook:]
Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two

We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

[Bridge:]
You know that I'll never doubt ya
And you know that I think about ya
And you know I can't live without ya
No..

I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle

[B-Sec 1/2:]
Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

[Hook:]
Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two

We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two ....

nihh larr rupa- rupa abangku yang kolot ! hehehe ~

nih larr abg ak yg buat ak sket ati spmoe ! haha . tp dea ttap bek ~
> abg chiep <




HAh ! ak sbnarnya ade 2 abg yg sama umo taw , sowg kt atas tuhh ! sowg lg kat bwah nihh . haha , abg2 ak nih sbnarnya dah matang kew belom ep ? kew ak lebih matang dpd diowg ? hikk ! itu semestinya krn gurl lebih cpt matang dpd boy ! :)
> abg man <


:: duhai abang2 ku ! kowg syg takk kat adikk mu nih ? hahha :)

nih kak ipar saia ! hahaa ~

sahabat sejati sentiasa di sisi ~

I was walking down the street with my chains tied up to my feet
I leaned instead of jiggie with the sidewalk
Now this street tells the same old boring tale that has failed in so many ways of life
To trust its stories you’ve got to be dull as
...